Isra’ Mikraj VS Transformers

isra' mikraj

Peristiwa Isra’ dan Mikraj yang berlaku pada 27 Rejab setahun sebelum Hijrah. Pada hari ini 27 Rejab 1432 hijarah dan kalau ikut kalendar barat ia jatuh pada hari rabu bersamaan 29 Jun 2011 (hari in)

Transformers..…………..!

Ditayangkan bermula hari ini. ehhhhh! kenapa hari ni erk?kenapa tak esok? bukan kat Malaysia ni setiap satu cerita yang akan ditayangkan akan bermula pada hari khamis ker?

Tapi kenapa hari ni yerk? sama pulak tu dengan tarikh peristiwa Isra’ Mikraj. adakah terdapat agenda tersendiri disebalik tayangannya pada hari ini? Adakah supaya kita lupa akan peristiwa Isra’ Mikraj?

Adakah begitu cara musuh islam menjadikan kita lupa dan tidak menghormati peristiwa besar umat islam ini? tiada yang kebetulan melainkan semuanya telah dirancang.

Dan Sebaik-Baik Yang Merancang Itu Adalah Allah s.w.t

Wallahu’alam

Mari kita sama-sama fikirkan

p/s: pada yang akan pergi menonton bola kat stadium hari ni berhati-hati yer. jangan seronok-seronok sangat. hormatilah peristiwa besar bagi umat islam.

sumber dari laman facebook ini

7 comments:

misz athiqah said...

bila kita berbicara tentang barat...xkan penah kita libatkan perkataan xsengaja..atau kbetulan..barat mane kenal erti sia2...sgala yg dilakukan mesti bsebab..diorg xkan sia2kan even seminit pun dlm hidup diorg...

salam..jenguk jengah anda di sni..=)

~iera kan~ said...

betul 2...tiada yang kebetulan...semuanya telah dirancang...kita jer yang tak pernah sedar atau buat2 tak endah

riben putih said...

btl2...agreed with u..

@taufiqhelios said...

insaf ittew...malam ni ittw tgk bola kat mamak je..xpegi stadium pon..pegi la tgk entry ittew :)

aslann said...

kalau2...kalau hari ni (29/6) rabu adalah 27 rejab, bukan malam Isra' Mikraj nye adalah malam semalam ke? means kalo ikot kalendar barat adalah malam 28 june. Sebab dalam islam, tarikh dikira selepas magrib kan? means lepas waktu magrib kita telah memasuki hari baru. :)

~iera kan~ said...

riben putih: :)

TH: bagusnye awakkan :)

Lan: yer dlm dalam islam tarikh dikira lepas magrib...saling mengingati la boboy...xsalah kan.

saiazuan said...

:)