.:RM50 limited edition:.

RM50 limited edition?limited ker?

cerita bermula 2minggu lalu seorang kawan memberitahu bahawa beliau mempunyai RM50 yang special dan limited edition. arggghhhh. ada aku kesah. kah kah kah. RM50 same jer. takde beza pun nilai. beli barang abis gak. jeles ker aku kawan aku ada RM50 yang special? aku tak pernah tengok pun apa yang special sangat duit RM50 tu. ada aku heran. tak jeles pun. kalau takde pun takpe.

cerita berkemuncak apabila aku ke ATM untuk mengeluarkan duit. tit tit tit. duit pun keluar. hati pun tergerak saja untuk melihat duit RM50 di tangan sebelum dimasukkan ke dalam dompet. satu-persatu duit ku belek. tiba helaian yang ke5. wahhhhhhh! aku ada RM50 special. ha ha ha. seronok betul aku. padahal RM50 jer pun. hari tu tak heran sangat. bila sendiri dah dapat baru tahu over gak diri aku ni.

aku rasa ramai jer yang ada RM50 yang special ni?special ker? tak kot bagi korang. tapi special pada aku sebab antara duit yang keluar dari mesin ATM tu 1 jer yang lain. kira special lah kan. bagi akulah. kalau tak bagi korang terpulanglah. tapi serius seronok. jakun kan aku. ha ha ha. ada aku kesah. Limited edition tu kawan aku cakap. kalau kawan aku tipu maknanya aku tipu koranglah.

inilah RM50 yang special bagi aku

nampak tak ape yang ada kat duit tu?


lambang 50tahun merdeka


tahun 1957-2007 yang menunjukkan 50 tahun merdeka

cerita berakhir
***pape pun aku akan menyimpan RM50 yang special ni sebab berkemungkinan aku tidak akan berpeluang memilikinya lagi. korang ada ker?

8 comments:

forever love said...

owh ada erk.? haha.. pastu kalo dpat sambutan.. duit tue akan dikekalkan.. sama la macam rm50 yg baru tue...hehe

~iera kan~ said...

Oooo...cmtu...duit pun ade smbutan gak ea bru dikeluarkan...kekeke...kire special la duit ira ni :(

eRnIe said...

bkn iera je dpt..k.eni pon de..namo gne nak smpn..hihi..

.Gha A. said...

saya ada banyak :)

~iera kan~ said...

kak ernie:simpan2..nnti kuarkan blanjer iera KFC

~iera kan~ said...

kak jiha: nak 1

Nazri Mokri said...

Yang kat atas tu bukan limited edition.Limited edition no sirinya dari AA0000001 sampai AA0020000 je sbb ada 20ribu keluaran je.Yg lain utk kegunaan beli barang dapur je...

~iera kan~ said...

yeke...xtau plak..hehe