.:Bercinta Dengan Pasangan Lebih Berusia:.

salam semua. segmen kali ni ira join dari segmen bro framestone yang bertajuk "bercinta dengan pasangan lebih berusia". disebabkan tak boleh tido ira buatlah night round dan terjumpa segmen ni. buat masa sekarang ni ira memang tengah takde idea nak post entry. so, dengan join segmen-segmen dari blogger-blogger maka terupdate dan tertaiplah blog ira ni. ok, jom kita start. sebelum tu nak bagi tau gambar kat atas tu adalah gambar yuyu zulaikha & broframestone.

pendapat ira sebagai seorang perempuan macam mana kalau bercinta dengan lelaki yang umur lagi matang dari ira. walaupun pada hakikatnya sememangnya ira seorang yang matang (angkat bakul sendiri). hehehe. setiap yang berlaku mesti ada baik dan buruknya kan. tapi ira hanya mahu bercakap tentang kebaikan sahaja bercinta dengan lelaki yang lebih berusia.

antara kebaikannya:
  1. ira suka lelaki lebih tua dari ira sebab selalunya mereka ini mempunyai sikap yang lebih matang dan bersifat kepimpinan.
  2. selalunya lelaki yang lebih berusia ni mempunyai banyak pengalaman hidup yang diorang boleh kongsikan kepada pasangan.
  3. mereka juga mempunyai pemikiran yang lebih tertumpun kepada alam perkahwinan dan mereka bersedia mengakhiri zaman bujangnya. ( lebih serius dalam perhubungan)
  4. selaunya lelaki yang lebih berusia ni mempunyai kerjaya dan kewangan( ira bukan mata duitan) mereka lebih stabil dan sebab itu mereka besedia untuk mendirikan rumah tangga ( tapi kadang-kadang ade gak yang tamo kahwin lagi sebab komitmen yang tinggi sengan kerjaya masing-masing *kate diorang tak sampai seru lagi) -
  5. lagi satu yang pentingkan lelaki lebih usia ni kalau kekasih mereka merajuk diorang ade cara tersendiri nak pujuk. mereka lebih cool dan relax. (suke-suke)
  6. dalam situasi tegang plak mereka pandai mengawal keadaan dan tak mudah melatah (lebih dewasalah katakan)
  7. yang lebih-leih penting bila kekasih merajuk, mereka mempunyai cara tersendiri untuk memujuk (so sweet)
tu jer kot pendapat ira kalau bercinta dengan pasangan yang lebih berusia.

p/s : semoga diri ini bertemu dengan orang yang caring dan memahami ira.

8 comments:

Bro Framestone said...

eh semua point kena kat bro je nie...

ok boleh proceed

~iera kan~ said...

ehhhh..yeke..blh la camni..huhu

Along Usop said...

kaching2!...

hahahah..

trus masuk line.. =p

~iera kan~ said...

hahaha...cpt2 cucuk jarum

izzanis said...

singgah :)

p/s : minat tangkap gambar & kreatif? ada contest untuk anda! :D

Bro Framestone said...

boleh ape ek he..23x

jom huhuhu

~iera kan~ said...

eezance : tq :)

~iera kan~ said...

bro : eerrrkkk..blh ape yerk..haha