.:sejauh mana persahabatan dibina oleh seseorang blogger:.


salam semua. ira nak join segmen bro iaitu sejauh mana persahabatan dibina oleh seorang blogger . gambar di atas adalah gambar bro framestone dan Kyrell L Fresco. kalau tak silap ira ni gambar masa gathering kat Shah Alam. ira kenal Kyrell ni kat sahabat blogger (SB) but i think Kyrell tak kenal ira. tu tak penting sebab pada ira semua kat SB tu semua sahabat ira. sebelum tu jom la kawan-kawan kite doakan Kyrell semoga di cepat sembuh. Kyrell yang kini berada di HKL kerana mengalami refracture. plate yang dipasang operation lalu telah patah semula dan kini Kyrell masih berada di HKL untuk operation kali kedua (menurut cerita). kite doakan semoga Kyrell cepat sembuh.

ok, kite berbalik pada tajuk di atas. sepanjang ira join dunia blog ni walaupun tak aktif. ira nampak persahabatan terjalin terutamanya bila ira join SB. time tulah ira mula mengenal ramai blogger-blogger yang hebat. diorang semua baik-baik dan ramah-ramah.

pengalaman ira 1st time jumpa rakan blog adalah bro framestone pada awal tahun 2010. masa tu tak berapa kenal bro dan ira tak tahu pun yang bro no seorang yang agak terkenal. bro seorang yang baik dan banyak beri tunjuk ajar. ira respect kat bro sebab die tak kesah kawan ngan sesiapa. if masa 1st time jumpa tu pun die dah ramah macam dah kenal lama. thanks bro.

pastu after ira dah join SB barulah ira join 1 mini gathering yang hanya dihadiri 4orang iaitu hanis, sha & hanz. masa tu baru ira rasa. wowwwwww. ramahnya diorang dan tak sombong. thanks korang. then, barulah ira faham bila kita baik ngan seseorang blogger tu walaupun kita hanya kenal di dunia maya kita still boleh rapat macam kita dah kenal lama.

persahabatan yang terbina antara blogger walaupun di alam maya sangat-sangatlah hebat. bergurau senda, luahan perasaan dan macam-macam. memang sangatlah tak terjangkau dek akal. memang banyak ramai yang bersahabat dengan seorang blogger mempunyai misi mereka tersendiri.

macam bro cakap persahabatan antara blogger terbina kerana :
  1. ingin menumpang populariti blogger yang femes
  2. sekadar skandal bloggers
  3. sahabat i follow, u follow
  4. sahabat klik iklan u, klik iklan i balik
  5. tempat rujukan if ada sebarang masalah
  6. teman ajak lepak, bergathering, tengok wayang or layan blog bersama-sama
  7. hubungan cinta atara blogger
  8. stalker
  9. silent reader
  10. kaki tikam belakang antara blogger
  11. nak tambah cikit, teman bergurau senda & mengembirakan hati & teman untuk meluahkan perasaan
p/s : sangat-sangat sayang pada hubungan yang terjalin antara blogger

7 comments:

@taufiqhelios said...

btol btol :) bestnyer berukhuwah :0

~iera kan~ said...

btol tu TH :)

ewanthology said...

yg penting niat

Sunah Sakura said...

saya sayang jugak! :)

Minggu Persahabatan Ke? :)

~iera kan~ said...

delarocha : btol 2..yg penting niat kite.

SM : :)

aliarosli said...

em,bestnye dapat gak jumpe blogger

alah,dalam blog sendiripun mesre
niekan pulak kat luar

~iera kan~ said...

mmg seronok..dh mcm kenal lame :)