.:pemandu kurang sopan ketika hujan:.


bila time hujan pemandu biadap?betul ke?kenapa aku cakap camtu? sepatutnya bila hujan cuaca sejuk, hati pun sejuklah memandu. lainlah kalau panas, hati, kaki, tangan semua panas. kaki tekan minyak habis, tangan kawal stereng ada aku kesah. lagi-lagi bawa kat highway jalan yang lurus tu. dah la orang kita ni selalu doa memang selalu doa minta mati dijalan yang lurus. memang terkabullah doakan. pemandu biadap siapa salah? takkan nak salahkan sekolah memandu sedangkan diri sendiri yang kurang sopan. tepuk dada tanya selera nak makan apa. haha. mungkin kita pernah digelar pemandu biadap tanpa disangka sedangkan kita merasa dah cukup berhemah dijalan raya. mungkin juga gelaran yang sama kita bagi pada orang lain sedangkan kita sama macam dia. sendiri mau ingatlah.

ok, sebenarnya aku tujukan tajuk entry ni kepada pemandu yang membawa laju ketika hujan. kenapa? sebabnya sepanjang pemerhatian aku hampir 3tahun duduk di Kuala Lumpur ni dan spesifikkan di kawasan aku tinggal & hopital tempat belajar, aku sangatlah geram & sakit hati kepada pemandu tak kiralah pelajar ke, jururawat ke, doktor ke, engineer ke, pengawai ke, pelawat ke yang memantu laju time hujan. BODOH apa. kau sendiri tau kawasan ni kebanyakkan orang berjalan kaki.

keadaan ketika hujan:
"takde otak ke bawa laju. abis baju aku kene lecak yang kau langgar. otak letak kat patella(lutut) ke apa ni"- kata dari seorang yang tidak dikenali

"BODOH punya kereta, kau ingat ni jalan tok kau ker nak bawa laju-laju. tak tahu ke ni hospital"-kata seorang pekerja di hospital berkenaan

"S**Llah mamat ni. bawa slow sikit tak boleh ker?" - kata seorang awek

"lajulah time hujan-hujan ni, jap lagi pangggg kat depan tu memang baguslah. dah tepat sangatlah kat hospital. tak yah jauh-jauh ambulan nak angkut" - kata siapa pun aku tak tahu

"Allahdullilah petang ni kene percikkan takungan air yang di langgar kereta BMW tu. biarlah. sekali sekala. BMW pulak tu. bukan calang-calang orang boleh rasa. kira aku beruntung wooo"- kata aku dalam keadaan letih ketika pulang dari wad sambil memandang kereta tersebut(*poyo)

kenapa ayat-ayat diatas dikeluarkan oleh orang-orang yang menjadi mangsa pemandu yang memandu ketika hujan? sebabnya korang boleh fikir kan dan memang patut pun kena ayat macam tu.

p/s: aku sebagai tuan punya blog menyeru kepada semua pemandu di luar sana supaya memandu secara berhemah terutamanya ketika hujan. HORMATILAH PEJALAN KAKI seperti AKU

3 comments:

~Kirin Selama Perak~ said...

<----pemandu berhemah
:)

~iera kan~ said...

yela..ksp mmg pemamdu yg berhemah

Anonymous said...

tak semua macam tu. saya pemandu berhemah